ВЕЛИКОДНЄ ПОСЛАННЯ БЛАЖЕННІЙШОГО МЕФОДІЯ, МИТРОПОЛИТА КИЇВСЬКОГО І ВСІЄЇ УКРАЇНИ, ПРЕДСТОЯТЕЛЯ УКРАЇНСЬКОЇ АВТОКЕФАЛЬНОЇ ПРАВОСЛАВНОЇ ЦЕРКВИ

Христос Воскрес!

Преосвященні владики, всечесні отці, улюблені у Воскреслому Господі брати та сестри!poslbl mefodia2012

З найдавніших часів саме Воскресіння Христове переживалося християнами як головна подія історії спасіння. Адже саме в цей день Господом було знищено найлютішого ворога людства — смерть, яка виникла внаслідок гріхопадіння прабатьків. Воскресіння Господа Ісуса Христа не було першим воскресінням з мертвих у біблійній історії. Адже відомо, що три воскресіння з мертвих були здійснені у Старому Завіті пророками Ілією та Єлисеєм, а ще три — самим Господом Ісусом Христом. Утім, між чудесним воскресінням з мертвих, які були здійсненні пророками та Господом та Животворчим Воскресінням Сина Божого існує принципова відмінність. Воскреслі до Господа лишалися бранцями смерті, а їх тіла — тлінними та смертними. А Воскресіння Христове стало джерелом безсмертя для усього людського роду, оскільки спасительна смерть та воскресіння Господа зруйнували державу диявола та смерті та дарували безсмертя кожному, хто містично поєднується з Христом у Святих Таїнствах і, перш за все, у святій Євхаристії.

Церковне Передання називає Господа Ісуса Христа Новим Адамом, оскільки Втілення, спасительна смерть на Хресті та Воскресіння з мертвих — це не лише події у житті Спасителя, а створений Ним новий спосіб буття усього людства. Після Свого Воскресіння Втілене Боже Слово лишається людиною та зберігає людську природу. Але ця природа отримує новий спосіб існування. Егоїзм, самодостатність та смерть витісняються в Новому Адамі жертовністю, відкритістю та життям.

Відмовитися від влади гріха та смерті й увійти до простору життя — саме до цього закликає нас у цю світлодайну ніч Свята Церква. Диявола знесилено, його смертну державу зруйновано, пекло — приборкано. Ніч минає, її знищують промені Сонця Правди, Сонця Воскресіння. Але для того, щоби це Божественне Сонце повністю знищило темряву гріха, кожний з нас має відкрити Господу браму власної душі.

Воскресіння — це нова, дарована нам Небесним Отцем, можливість життя у Ньому через поєднання з Христом та стяжання Святого Духу. Можливість життя без гріха та смерті. Але цей новий спосіб життя пропонується, а не нав'язується Богом людині. І кожен з нас у цьому земному житті має зробити свій вибір. Кожному з нас необхідно обрати дві можливості життя, обрати між «затишком» гріховної звички та абсолютно новим способом життя у Христовій Церкві, де ми дією та благодаттю Святого Духу єднаємося з Воскреслим Спасителем. Хто я? Громадянин Небесного Єрусалиму або земного Вавилону? З ким я — з Господом або Його ворогами? Чого більше у моєму житті — власне життя або смерті? Нехай сьогодні, у цю світлодайну ніч, кожен з нас відповість на ці питання, обираючи життя, Небесний Єрусалим та єдність з Господом.

Преосвященні владики, всечесні отці, улюблені у Воскреслому Господі брати та сестри! Спостерігаючи за сучасним церковним життям, ми нерідко бачимо різноманітні розділення, нелад та гріх, який парадоксальним чином увійшов до найсвятішого, що лише є в цьому світі - Христової Церкви. Православній Церкві в Україні сьогодні бракує не лише єдності, але і святості. Їй бракує вселенськості, християнського універсалізму, бракує свободи, справжньої соборності. Утім, людський гріх не здатний заплямувати осяйний хітон Воскреслого. І тому Церква, нехай і дещо знесилена гріхами людей, лишається місцем та ситуацією спасіння для кожного з нас, лишається тою найдорожчою перлиною, придбавши яку кожен з нас спасеться, стане оселею Духу Святого, увійде до осяйного Небесного Царства.

Понад двадцять років в Україні існує церковне розділення, яке пов'язане з питанням автокефалії або повної канонічної незалежності давньої Київської Митрополії. Утім останнім часом в Україні, зокрема в Українській Православній Церкві, фактично виникло нове розділення.

Останні події в УПЦ містять виклик для вірних Української Автокефальної Православної Церкви та християнської спільноти України в цілому. Вони свідчать, що найближчим часом ідею та перспективи міжюрисдикційного діалогу в Україні може бути поставлено під сумнів, а стосунки між християнськими Церквами України знову будуть розвиватися у суто конфронтаційному ключі.

Однак, зустрічаючись з випробуваннями, ми маємо пам'ятати: шлях до торжества Воскресіння лежить через умаління Голгофи, а шлях до свободи — через випробування пустелею. Будемо ж вірними учнями Христа та Його Євангелії, та вірними синами нашої Батьківщини-України. Навчімося протистояти спокусам індивідуалізму, розуміти та цінувати інших, жертовно відмовлятися від власних інтересів заради загальнонаціонального блага. Не будемо боятися випробувань, а боятимемося зради, егоїстичної байдужості, самолюбства.

Піднесімо молитви до Воскреслого Господа, аби Він рясно благословив нашу країну, надихаючи нас на розбудову Церкви та нашої Батьківщини України.

Воскреслий Христос нехай виповнить пасхальною благодаттю серця кожного з нас. Воскрес Христос і воскресне людство! Воскрес Христос і відновиться у повноті Своєї краси Його Церква. Воскрес Христос і воскресне боголюбива Вітчизна наша! Воскрес Христос і воскресне кожен християнин, кожен, кого зібрало на нинішню пасхальну трапезу Божественне Слово у цю осяйну ніч.

Христос Воскрес! Воістину Воскрес!

 

+ МЕФОДІЙ Митрополит Київський і всієї України
Предстоятель Української Автокефальної Православної Церкви,
15 квітня 2012 р. Б.
м. Київ.

Пошук

Публікації


<квітня 2012>
ПНВТСРЧТПТСБНД
      1
2345678
91011131415
16171819202122
23242526272829
30